Hem 2016 hem de 2017'de kadınlar özgüvenlerine katkıda bulunan bir numaralı faktörün sağlık olduğunu vurguluyor. Buna inanan kadınların oranı geçtiğimiz yıl yüzde 71 iken bu yıl yüzde 77'ye yükseldi. Diğer yandan güzel görünmek 2016'da yüzde 29 iken 2017'de yüzde 26'ya düştü. Tüm bu sonuçlar kadınların kendi içlerinde iyi hissettiklerinde, bunu dışarıya özgüven olarak yansıttıklarını ve büyük çoğunluğun güzelliği dış görünüşün ötesinde bir kavram olarak tanımladığını ortaya koyuyor.
Türkiye'deki kadınlar ne düşünüyor
Türkiye'de kadınların yüzde 91'i kendini güzel buluyor. Öz saygı (yüzde 42) ve güzel hissetmek (yüzde 42) ise hemen arkasından geliyor. Güzel görünmenin kendine güven açısından önemli bir faktör olduğunu ifade edenlerin oranı ise yüzde 39… Dış kaynaklardan güzel görünme baskısı hissettiğini belirten kadınların oranı Türkiye'de yüzde 17 iken bu oran dünya ortalamasında yüzde 13…
Türkiye'de kadınların yüzde 30'u güzellik anlayışları konusundaki en büyük etkinin annelerinden geldiğini düşünürken, yüzde 21'i eşlerinin etkili olduğunu söylüyor. Yüzde 62'lik bir kısım ise güzellik markası tercihi yaparken arkadaş, aile veya iş arkadaşlarının karar almalarında etkili olduğunu belirtiyor. Türkiye'de kadınların yüzde 52'si gelecekte güzellik endüstrisinin daha da bütüncül bir yaklaşım benimseyeceğini düşünürken, güzellik ve sağlık arasındaki ilişkinin kuvvetleneceğine inanıyor. Yüzde 51'i ise güzellik ürünleri bakımından daha fazla kişiselleştirme görmeyi beklediklerini dile getiriyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder