13 Kasım 2017 Pazartesi

Türkiye’deki kadınların yüzde 91’i kendini güzel hissediyor

Bu yıl üçüncüsü hazırlanan Küresel Güzellik Endeksi raporu, 11 ülkeden 11 binin üzerinde kadının katılımı ile gerçekleşti. Araştırmaya göre, kendini güzel bulan kadın oranı ile Hindistan ilk sırada yer alırken, ikinci sırayı Türkiye takip ediyor.


Ülkemizde kendini güzel bulan kadınların oranı yüzde 91… Philips markasının 11 ülkeden 11 binden fazla kadının katılımıyla hazırladığı Küresel Güzellik Endeksi raporuna göre, Türkiye’de kadınların yüzde 91’i kendini güzel hissediyor. Araştırmaya göre, sağlıklı olmak (yüzde 77), mutluluk (yüzde 73) ve öz saygı (yüzde 57) kendine güveni oluşturan en önemli faktörler. Araştırma yıllar bazında değerlendirildiğinde ise giderek daha çok kadının sağlıklı olmanın, güzel görünmekten çok kendine güvenle alakalı olduğuna inanıyor.
Hem 2016 hem de 2017'de kadınlar özgüvenlerine katkıda bulunan bir numaralı faktörün sağlık olduğunu vurguluyor. Buna inanan kadınların oranı geçtiğimiz yıl yüzde 71 iken bu yıl yüzde 77'ye yükseldi. Diğer yandan güzel görünmek 2016'da yüzde 29 iken 2017'de yüzde 26'ya düştü. Tüm bu sonuçlar kadınların kendi içlerinde iyi hissettiklerinde, bunu dışarıya özgüven olarak yansıttıklarını ve büyük çoğunluğun güzelliği dış görünüşün ötesinde bir kavram olarak tanımladığını ortaya koyuyor.
Türkiye'deki kadınlar ne düşünüyor
Türkiye'de kadınların yüzde 91'i kendini güzel buluyor. Öz saygı (yüzde 42) ve güzel hissetmek (yüzde 42) ise hemen arkasından geliyor. Güzel görünmenin kendine güven açısından önemli bir faktör olduğunu ifade edenlerin oranı ise yüzde 39… Dış kaynaklardan güzel görünme baskısı hissettiğini belirten kadınların oranı Türkiye'de yüzde 17 iken bu oran dünya ortalamasında yüzde 13…
Türkiye'de kadınların yüzde 30'u güzellik anlayışları konusundaki en büyük etkinin annelerinden geldiğini düşünürken, yüzde 21'i eşlerinin etkili olduğunu söylüyor. Yüzde 62'lik bir kısım ise güzellik markası tercihi yaparken arkadaş, aile veya iş arkadaşlarının karar almalarında etkili olduğunu belirtiyor. Türkiye'de kadınların yüzde 52'si gelecekte güzellik endüstrisinin daha da bütüncül bir yaklaşım benimseyeceğini düşünürken, güzellik ve sağlık arasındaki ilişkinin kuvvetleneceğine inanıyor. Yüzde 51'i ise güzellik ürünleri bakımından daha fazla kişiselleştirme görmeyi beklediklerini dile getiriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder