19 Nisan 2017 Çarşamba

Fenomen bloggerlar dev markalarla Inflow Seyahat Zirvesi'nde buluştu

Dünyanın en büyük seyahat zirvesi sayılan Inflow Travel Summit, dün ve bugün İstanbul'da gerçekleştirildi.100'den fazla dünyaca ünlü seyahat blogger'ı kendilerine sponsor olma potansiyeli olan 37 dev markayla tanışıp konuşma fırsatı buldu. Gezegenin dört bir köşesini görmüş gezginlerin renkli hikayeleri etkinlik süresince havada uçuştu. Yenileri yine yolda.

Türk Hava Yolları (THY) ve TAV ana sponsorluğunda, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Antalya Valiliği, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği'nin (TÜRSAB) desteğiyle düzenlenen Inflow Travel Summit, İstanbul'da gerçekleştirildi. Inflow Summits Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Afşın Avcı, zirvede dün açılış konuşmasını yaptı.
Dünyanın en büyük seyahat zirvesi
Avcı, Inflow Travel Summit'e Türkiye dışında çoğunluğu ABD'den olmak üzere 29 farklı ülkeden 137 influencerın katıldığını vurgulayarak "Bu zirve, 65 milyondan fazla kişiye erişim sağlayan, Türkiye'den gelenler de dahil olmak üzere 200'den fazla influencer katılımcısı ile dünyada şimdiye kadar gerçekleşmiş en büyük seyahat zirvesi " dedi.
Blogger-marka iletişimi için bulunmaz bir fırsat
Etkinlik süresince katılımcılar gün boyu farklı panellerde yeni seyahat trendlerini ve konusuna göre seyahat bloggerlığının ince ayrıntılarını, hikayelerini ve tavsiyelerini dünyanın en çok takip edilen içerik üreticilerinden dinlediler.
Gastronomi turizmi, lüks seyahat ve mobil benzeri konu başlıkları altında
gezginler saatlerce saatlerin nasıl geçtiğini anlamadan deneyimlerini yani hazinelerini katılımcılarla paylaştı.
Panel aralarında da dünyanın en değişik kısımlarını görmüş, deneyimlemiş olan 100'den fazla blogger, birbirleriyle ve onlara sponsorluk yapabilecek dev markalarla tanıştı, kaynaştı.
Belki önümüzdeki günlerde sosyal medya platformlarında bu zirvenin meyvelerini göreceğiz.
Fenomen bloggerlardan tavsiyeler
Panellerden başlıca çıkarımlar şöyle oldu:
1- Blog sayfanızdan para kazanmak istiyorsanız, tarzınıza ve hayat anlayışınıza uygun sponsor markalar bulun. Siz tutkularınızı tezahür ederken peşinizden gelenler zaten olacaktır. Olmadığınızı birisi gibi görünmeye hiç çalışmayın. Okur bunu anlar.
2- Bu markalarla çalışırken karşılıklı olarak neye ihtiyaç olduğunu belirleyin. Mesela bir Instagram post'u, Facebook'ta farklı etki yaratacaktır. Bunu ölçüp tartın ve mecralara uygun içerik üretin.
Zamansız içerik
3- Zamansız içerik üretin. Kaliteli iş her zaman modadır.
Video kralların kralı
4- Büyüyen içerik tarzı yine video. Video kraldı, hala kral ve kral kalmaya bir süre daha devam edecek. Siz videodaki yenilikleri kovalayın. Mesela 360 dereceli kamera kullanabilir veya bir drone yardımıyla akıl almaz görseller yakalayabilirsiniz.
Senelik anlaşmalar da mevcut... Yeterince izdüşümünüz varsa
5- İsterseniz markalarla proje bazlı çalışın. Mesela deneyimli gezgin blogger çift Deb ve Dave, yani blog dünyasında bilinen adıyla The Planet D, Kanada'da Ontario bölgesinin turizm projesine 1 seneliğine katkıda bulunmuş. Onlar için televizyona çıkmışlar, sosyal medya içeriği üretmişler ve konferanslara gidip konuşmacı olarak katılmışlar. Deb, bunun bloggerlar için en iyi anlaşma tarzı olduğunu düşündüğünü söylüyor
'Influencer'ın kendisi bir marka'
6- Sosyal medya birisini bir seyahat noktasına gitmeye itebilir. Hem de bu hiç aklında yokken. Gücünüzün farkına varın. Artık marka sizsiniz.
4 çocuğuyla gezen fenomenden gezginlere tavsiyeler
'Our Awesome Planet' adıyla ve 4 çocuğu ve eşiyle birlikte seyahat eden, zirveye de konuşmacı olarak katılan Filipinli fenomen blogger Anton Diaz, yeni başlayan gezginlere şu önerilerde bulundu:
1- Orjin hikayenizi anlatın. Yani okur sizi neyin oluşturduğunu tanısın.
2- Efsane hikayenizi anlatın: Yani okur sizin hangi zorluklarla ne şekilde mücadele ettiğinizi görsün. Çünkü bir hikaye böyle olur. Zorluklar vardır ve bununla mücadele eden insanlar.
3- Destinasyon hikayeleri: Her nereye giderseniz orayı hikayeleştirin ve kendinizden de bir şeyler katın. Oradaki insanları hikayenizde unutmayın. Yemeği de. Havayı da. Bir olayı düz anlatan yazı hikayeleşmiş yazıyla aynı hazzı verme potansiyeline sahip değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder