9 Mart 2015 Pazartesi

SGK dua ile maaş bağlayacak!...

SGK'da son gün prim yatıramama, sistemin kilitlenmesi, uzun süre maaş bağlanmasının beklenmesi dönemi sona eriyor. Çünkü artık emin ellerde...

Geçen hafta SGK’nın web sitesine göz atarken bir basın duyurusunun olduğunu gördüm. Duyuruda bazı medya organlarında yer alan “SGK’nın Bilgi İşlemi ve Milyon Dolarlık Projeler İlahiyatçıya

Emanet’’ şeklindeki haberlere karşı bir cevap metni yer almaktaydı.
SGK böyle bir basın açıklaması yaptıysa vardır bir hikmeti dedim ve 2 sayfalık metni sonuna kadar okudum. Ancak okuduğuma da pişman oldum. Yazıda SGK’nın bilgi işlem sisteminin ve milyon dolarlık projelerinin bir ilahiyatçıya emanet olduğuna ilişkin cevap niteliğinde tek bir cümle dahi yoktu.

Bunda da bir hikmet vardır dedim ve mecburen Google’a başvurdum ve bir arama yaptım. Gördüm ki yaklaşık 15 haber sitesinde konuyla ilgili haber var.

Haberlere göre SGK’nın en önemli birimlerinden olan Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü’nün başına bir ilahiyatçı atanmış.

Genel Müdürlüğün ismindeki “Hizmet Sunumu” ibaresinin yaratabileceği illüzyona takılmayın. Yani bu birim emeklilerin, çalışanların dertlerini dinleyen, işsizlere vaaz veren bir birim değil.
Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü SGK’nın en teknik birimi. Kısacası tüm bilgi işlem ve teknik altyapısının yönetildiği birim. Burada maaşların hesaplanması, primlerin yatırılması, teşviklerin düzenlenmesi, sigortalılık hizmetlerinin birleştirilmesi gibi onlarca teknik meselenin elektronik ortamda yapılması sağlanıyor ve personeli de çoğunlukla bilgisayar mühendisleri, teknikerleri ve diğer teknik elemanlardan oluşuyor.

Yani bu birimi yönetecek kişinin de mutlaka bilgisayar konusunda eğitimli ve bilgi sahibi olması gerekiyor.

Hal böyle olunca yine de bir hikmeti vardır diyerek atanan ilahiyatçı genel müdürün özgeçmişini araştırdım. Çünkü hala bir yanılgının olduğunu ve böylesi bir birime böyle bir atamanın olmaması gerektiğini düşünüyordum.

Özgeçmişe baktığımda yeniden hayal kırıklığına uğradım. AKP’nin atama ve liyakat kıstaslarından olan 3 çocuk babası olması dışında söz konusu genel müdürlük ile ilgili teknik yeterliliğinin olmadığını gördüm. Yani gerçekten de sadece ilahiyatçıydı ve Kültür Bakanlığı ile Ulaştırma Bakanlıklarında idarecilik görevleri vardı.

Tekrar etmek istiyorum. Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü herkesin görev alabileceği bir makam değil. Bir sosyal bilimci veya ilahiyatçı elbette kamuda idareci olabilir ama liyakatinin gerektirdiği bakanlıklar olmalıdır bu görevlendirmeler.

Gençlik ve Spor Bakanlığında iki doktorası olan genel müdürün görevden alınıp yerine beden eğitimi öğretmeninin atanması veya bir şube müdürünün sırf 3.600 ek göstergeyle emekli olsun diye müstakil daire başkanı yapılıp birkaç ay sonra emekli edilmesi bile bundan daha insaflıydı…Başka bakanlıklarda da bu örneği onlarca sıralamak mümkün…

Ne diyelim; madem konumuz ilahiyat ve bundan sonra SGK bilgi işlem altyapısı dua ile idare edilecek yazımızı birer ayet ve hadisle sonlandıralım.

“Allah size, mutlaka emanetleri (işleri) ehli olanlara vermenizi ve insanlar arasında hükmettiğiniz zaman adaletle davranmanızı emreder.” (Nisa Suresi, 58)

“Emanet zayi edildiğinde kıyametin kopmasını bekleyin.” -Ya Resulallah, emanetin zayi edilmesi nasıl olur?- denince, “Görev ehlinden başkasına verildiği zaman kıyameti bekleyin” buyurdu. (Hadis, Buhari)

(Dr Mehmet Bulut / radikal.com.tr)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder