Kendi gibi düşünen yaşıtlarından örnek alan gençler sigara içmeyi maalesef örnek alabiliyor.
Sosyal medya uygulamaları ve bilinçlendirme çalışmaları sigarayı bırakma konusunda etkili olabiliyor. Destek grupları, sigara içenlerle bir sosyal ağa dahil olabiliyor. Bu siber bağlantılar sigaradan vazgeçmeye yardımcı da oluyor.
Anketlerin sonucu bu yönde. Kayıtlı üyeler birbirleriyle iletişime geçiyor sigarayı bırakanlar da gruba dahil olarak kişileri teşvik ediyor. Hiçbir reklam söz konusu değil ve kişilerin standart sosyal medya profilleri ile iletişime geçilmekte.
Haber beslemeleri, mesaj panoları ve arkadaş bağlantıları da sisteme dahil. Ortalama 40 yaşındaki kişiler bu gruba giriyor. Nispeten durumu iyi ve eğitim düzeyi yüksek kişiler bu bilinçli gruplara üye oluyor. Bilgilendirici duygusal ve fiziksel konuşmalar geçiyor ve sosyal medyanın paylaşım gücü öne çıkarılıyor.
Katılımcılar her hafta birkaç gün en azından uygulamaya girip sigaradan uzaklaşmaya çalışıyor. Pratik tavsiyeler kendilerine olan güveni yükseltiyor. Toplum sağlığında sosyal desteğin önemi büyük.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder